Király Iván Általános Iskola Farád

Minden gyermek boldog szeretne lenni. A Mi iskolánk tanulóinknak ebben segít.

7. Minőségirányítás (mérés, értékelés, sikerkritériumok)

A környezeti- és egészségnevelés pedagógiai céljai, feladatai, illetve előírt követelményei határozzák meg azokat a tartalmakat, melyek értékelése a feladatunk. Nevelő tevékenységünk során – mint azt a korábbi fejezetekből láthattuk – szakítani szeretnénk a passzív befogadás, a konvergens gondolkodás egyeduralma, a beszűkítés, az uniformizálás rossz gyakorlatával. Az értékmegőrzésre, az értékteremtésre és értékátadásra vállalkoztunk, a gyermek teljes személyiségét fejlesztjük.

 

A pedagógus környezeti- és egészségnevelési gyakorlatának színvonalát minősíthetjük az alábbi elvárások megítélésével.

-      Rendelkezzenek mindazon ismeretekkel, szakmai hozzáértéssel és személyiségvonásokkal, amelyek a környezettudatosság és az együttélési morál alakítása során mintaként szolgálnak.

-      Felkészülésüket hassa át az együttműködésre törekvés.

-      Törekedjenek fenntartani az egyensúlyt a személyiség szabadsága és a munkavégzés rendje között.

-      Tanulóik számára jól szervezett tevékenységek során biztosítanak sokoldalú, személyes tapasztalatszerzési lehetőséget és kommunikációs helyzetet.

-      Adjanak alkalmat az önálló elemzés, szabály, sejtés tanulói megfogalmazásának.

-      Segítsék a szabály, összefüggés, megállapítás napi élethelyzetekben megjelenő példáinak és a szükségszerűségek felismerését.

-      Olyan lehetőségeket biztosítsanak, hogy a tananyag legyen természetes valóságában tanulmányozható és élményt nyújtson.

-      Szervezzék meg az egyéni és kooperatív tanulás formáit, biztosítsák a differenciálás lehetőségeit a képességek fejlesztésének folyamatában.

-      A rendszerszemléletű gondolkodás kialakulását célozza meg.

 

A tevékenységek szervezése és koordinálása során biztosítsák:

-      a tanulói kíváncsiság megőrzését;

-      az aktivitás fenntartását és megerősítését;

-      a belső motivációs bázis fejlesztését;

-      az általános és különleges adottságok felismerését, fejlesztését;

-      a megismerő és rövid úton célravezető stratégiák felismerését, lehetőségeit;

-      a tanuló jogát véleményének megfogalmazására, a tévedésre, elgondolásainak módosítására, az új utak keresésére;

-      az igények kialakulását a gondolatmenetek elemzésére; a problémamegoldás folyamatának tudatos tervezésére, megvalósítására és a szükséges következmények számbavételére is.

 

Ellenőrző-értékelő tevékenységünk szempontjai:

-      Az ellenőrzés bizalomra épüljön és az elért tudásszint megismerésére irányuljon. Ennek alapján lehetséges a további célmeghatározás.

-      Mindig biztosítsuk a javítás lehetőségét, mely tükrözze a következetes igényességet.

-      Az értékelés során a nevelő körültekintő, lényegre irányuló, tárgyilagos, egyértelmű információkat adjon, mely tükrözi a fejlődés irányát és fokát, minősítve a személyes előrehaladást és határozott instrukciókat adva a továbblépéshez.

-      Fontos az összefüggések meglátásának segítése.

 

A környezeti- és egészségnevelés eredménye nem mérhető olyan egzakt módon, mint a tantárgyi tudás. Az sem egyértelmű, hogy mi tekinthető az iskolai és mi a családi nevelés eredményének! A fejlődés folyamatos követése és az iskolai célokkal történő összevetése alapvető nevelői kötelesség. Tanulóink neveltségi szintje és beállítódásának értékelése magatartásuk és szorgalmuk minősítéseként jelenjék meg.

 

Eredményvizsgálatunk egyes tanulók esetében

-      az iskolai cél- és értékrendszer megvalósulására,

-      a szociális képességek alakulására,

-      a beállítódások és értékorientáció fejlődésére,

-      a csoporthelyzet megismerésére,

-      a konfliktuskezelés módjára irányul.

 

Osztályközösségek esetében

-      a csoportviszonyok alakulásának,

-      a közvéleménynek, a morális gondolkodásnak,

-      az informális kapcsolatrendszernek,

-      a tevékenységrendszernek a megismerésére irányul.

 

Eredményvizsgálati módszereink a következők lehetnek:

-      folyamatkövető megfigyelés

-      célzott megfigyelés

-      helyzetfelmérés (szociometriai vizsgálat)

-      tevékenységelemzés

-      egyéni és csoportos megbeszélés, interjú.

 

 

 

 

A nevelői követelmények teljesítéséről az intézmény belső ellenőrzési szabályzata részletes előírásokat tartalmaz.

Választott módszereink lehetnek:

-      a személyiségjellemzők és a feladatellátás minőségének megfigyelése;

-      spontán és irányított személyes beszélgetések;

-      írásos felmérés, illetve kérdőíves vizsgálat;

-      nevelői teljesítmény és dokumentáció elemzése;

-      a helytállás aktivitásának és minőségének követéses vizsgálata.

 

8. Továbbképzés

1. Belső (helyi)

2. Külső

 

Az élethosszig tartó tanulás egy pedagógus számára nélkülözhetetlen. Ennek egyszerre kell tartalmaznia a szakmai és a módszertani ismeretekben való fejlődést.

Az iskola továbbképzési programjába beépítve - élve a pályázati lehetőségekkel – részt veszünk külső intézmények által szervezett továbbképzési programokon.

 

H E L Y I   T A N T E R V

 

 

 

Az iskola egyes évfolyamain tanított tantárgyak, a kötelező és válaszható tanórai foglalkozások és azok évi és heti óraszámai

összesített órák, heti-éves

évfolyam

 

1. Osztály

2. Osztály

3. Osztály

4. Osztály

5. Osztály

6. Osztály

7. Osztály

8. Osztály

óraszám

 

heti

évi

heti

évi

heti

évi

heti

évi

heti

évi

heti

évi

heti

évi

heti

évi



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 2
Heti: 7
Havi: 58
Össz.: 54 860

Látogatottság növelés
Oldal: PePo II
Király Iván Általános Iskola Farád - © 2008 - 2024 - faradi-iskola.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat